Kutatás / Research

Ez a blog egy tematikus gyűjtést végez a lebegés témában, elsősorban művészeti megközelítésben. ///////////////////////////////////////////////////////// This blog is created with the aim to collect information about levitation, primarily in an artistic approach.

HTML

Cornelia Parker (UK): Cold Dark Matter / Hideg Sötét Anyag 1991

2009.03.02. 15:15 | szvet |

Cornelia Parker Cheshire-ben született 1956-ban, ma Londonban él és alkot. Nagy érdeklődéssel fordul a mindennapi tárgyak változása felé, történjen az akár erőszakos folyamatok által. Munkássága alatt használt úthengert ezüst étkészlet kilapítására, és átalakított egy jegygyűrűt több méter hosszú cérnává. Első pillantásra azt gondolhatjuk, hogy őt a pusztítás érdekli, és valóban, koncepciója arra épül, hogyan válnak dolgok valami teljesen mássá, valami teljesen újjá.
 
A Hideg Sötét Anyag munkánál egy kertből indult ki, amely tele volt saját, és barátai hulladékaival. Megkérte a katonaságot, hogy robbantsák fel azokat, körültekintős elővigyázatossággal. A tárgyakat ezután összegyűjtötte, és egy installációt készített belőlük egy belső térben, ahol újraalkotta a robbanás pillanatát. Az installáció centrális közepére egy egyszerű lámpa égőt helyezett, mely árnyékokat képzett a falakra. A cím viszont másfelé irányítja a gondolatainkat, arra gondolhatunk, hogy a rombolás és az alkotás sokkal szélesebb univerzális jelentéssel bír.
 
 
Cornelia Parker was born in Cheshire in I956 and lives and works in London. She is interested in how everyday objects can be changed by (often violent) processes. During her career she has used a steamroller to flatten silver plates and has transformed a wedding ring into metres of fine, gold thread. Although at first glance it might seem that she is interested in destroying objects, she is in fact fascinated by how change can create something completely new.
 
Cold Dark Matter began life as a garden shed filled with objects from her own and friends’ sheds and things bought at a car boot sale. She then asked the army to blow up the shed under very controlled conditions. The objects, along with the fragments of the shed, were collected and suspended in a closed room in an attempt to recreate the moment just after the explosion. The installation is lit with a single light-bulb at the very centre of the arrangement, casting shadows on the walls. The title gives us a whole new way of understanding the artwork, making us think of other dramatic moments of destruction and creation in the much wider universe.

 

http://www.genetologisch-onderzoek.nl/index.php/category/biologie/dendrology/

http://frithstreetgallery.com/artists/works/cornelia_parker