Kerezsi Nemere (HU): Térrendezés / Space Organization 2004
2008.05.10. 00:09 |
szvet
| komment
„A térrendezés Kerezsi Nemere által használt kifejezés, a technikát jelöli. A hagyományos művészettörténeti kategória, installáció (berendezés, beépítés) helyett használja; jogosan, hiszen jelen mű esetében nem beépít egy adott helyre, hanem helyet teremt egy elképzelésnek. A kiállítótérbe lépve egy 111 cm magas, fekete fonalból felépített tetraéder formájú testet pillantunk meg. A tetraéder aljából lazán, fonalszál indul el a te¬rem legközelebbi fala felé, s odaérve, rést nyit rajta majd áttöri azt. Megfelelő szögből nézve át is látunk a másik terembe a fonal "vágta" lyukon. A műalko¬tás tehát a másik teremben folytatódik, ahol a fonal a falból előbukkanva egyenesen feszül a levegőben s a terem távolabbi falának közelében egy spulniban végződik, bár a rajta lévő maradék fonal azt jelzi, hogy bármikor folytathatja útját következő falakon át, következő termekbe…” / Entz Sarolta, Diplomakatalógus 2004/
„Space Organization is Kerezsi's own coinage signifying a technique. He uses it instead of the traditional art-history category installation (furnishing, fitting); and he is justified in doing so because, In the work under review, he did not install something into a given piace, but created the room necessary for an idea. On entering the exhibition room, we notice a 111-centimetre high tetrahedroid body constructed from black yarn. A length of yarn, starting out loosely from the tetrahedron, winds toward the nearest wall of the room, and, reaching it, it breaks through. From the appropriate angle, we can see through the hole "split" by the yarn into the adjacent room. The work of art thus continues in the neighbouring room, where the yarn, coming out of the hole in the wall, is pulled taut in midair and ends in a reel near the farther end of the room, though the amount of yarn on the reel would allow it through subsequent walls and subsequent rooms.” / Sarolta Entz,